Otterbäcken

Igår åkte hela familjen till min mormor i Otterbäcken på middag.
Va längesen jag va där, men oj vilka minnen som dök upp! 
Alla dessa övernattningar, goa frukostar som alltid va mackor, nyponsoppa, oboy och kokt ägg. 
Och inte tala om alla plättar mormor alltid gjorde som man avgudade! 
Alla utflykter i "mulleskogen", självklart med varm choklad och nybaktabullar i ryggan. Alla badstunder med kusinerna vid Barfoten. Alla gånger vi åkte ut med mormor och morfars båt "Black Lady" som morfar själv byggt! Övernattade många gånger i båten och minns än idag doften av den och hur stolt man va att sitta i morfars knä och styra. 
Gud vad jag saknar honom!

Många gånger vi va och hälsade på hos dem blev det sent och jag och min syster somnade alltid under köksbordet med varsin filt (säng eller soffa dög inte). 

Skulle kunna skriva i oändlighet om alla minnen man har med dem. 

Här kommer några bilder från igår.



















Kommentarer
Postat av: Anonym

Gillar "diskbilden" påminner om förr, då "gubbarna" alltid fick diska efter våra små kalas 😀. Black Lady luktar fortfarande likadant och varje åktur vi tar påminner om lilla morfar. Vi brukar skämta å säga att han alltid är med oss i båten 😊. Kul att läsa din blogg Molle 😉 kram på dej Virre

2015-09-21 @ 17:13:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: